fbpx

אלישיב לוין

סיים לא מזמן לימודים בבצלאל במחלקה לתקשורת חזותית במסלול ברודקאסט, ועומד מאחורי מספר קליפים של הזמרים המוערכים בארץ. (אסף אבידן, אפרת גוש) בזמנו הפנוי מתעסק גם בעיצוב אינטרנט ומדיה. שמו בישראל הוא אלישיב לוין.

ספר לי משהו שחיפוש קצר בגוגל לא יכול לספר עלייך

כשחשבתי על לימודים אקדמיים, תכננתי ללמוד אדריכלות, כי עיצוב היה נראה לי כמו תחום קליל ולא רציני. התקבלתי גם לאדריכלות וגם למחלקה לתקשורת חזותית – ואז החלטתי ללכת עם מה שאני אוהב באמת וללמוד תקשורת חזותית, וגיליתי כמה שעיצוב זה תחום רחב ומרתק, שיש לו השפעה כמעט על כל אספקט בחיים שלנו. מה שבטוח, סבא שלי, שהוא אדריכל עדיין מאוכזב שלא המשכתי את המסורת המשפחתית.

איך הגעת לעסוק בתחום הוידאו קליפים?

אחרי שביליתי חלק נכבד מהחיים שלי בצפייה בmtv, החלטתי שאני רוצה לנסות גם לעשות קליפים למוסיקה. קליפ זאת יצירה בפני עצמה, שנותנת פרשנות ופנים לשיר שכבר קיים. הרבה פעמים כשאני שומע שיר אני מדמיין איך הייתי רוצה לראות אותו, איזה צבעים יש לו, איזה סיפור הוא מספר. ואז הלכתי ללמוד עיצוב בבצלאל, ובשנתיים האחרונות של הלימודים התמחיתי במסלול ברודקאסט, שזה עיצוב לטלויזיה וקולנוע. שני קליפים עשיתי כחלק מהלימודים, וקליפ נוסף, לסי היימן, פשוט שמעתי את הרימיקס לשיר "גיבור גדול", שמאוד אהבתי בתור ילד, פניתי אליה והצעתי לביים לה קליפ, שמעוצב בסגנון ואוירה של שנות השמונים.

בתור יוצר קליפים (WEAK – Asaf Avidan & the mojos, אפרת גוש – יהיה פה דם, Gibor Gadol Remix – Moran Kariv ft. Si himan) מה דעתך על שינוי הפורמט שערוץ 24 עבר- מערוץ קליפים לערוץ שידורים חיים, אתה חושב שהשינוי באמת משפיע על תעשיית הוידאו קליפים בארץ?

נכון שמאז שנפתח ערוץ 24 תעשיית הקליפים קיבלה דחיפה אדירה, ובזמן קצר הופקו פה יותר קליפים מאשר בעשורים האחרונים, אבל זה עדיין תחום נטול תקציבים. בחו"ל קליפ הוא מקדם מכירות לשיר או לאלבום, ואילו בארץ – גם עם ערוץ 24 – המכירות של האלבום נעשית דרך רדיו והופעות. בשנים האחרונות האינטרנט והסלולר הפכו לכלי חזק הרבה יותר. קח את אסף אבידן לדוגמא, שצמח דרך הופעות ואינטרנט. יותר ויותר אנשים צופים בקליפים ביוטיוב ובסלולר – ולכן אמן שרוצה שתהיה לו חשיפה יותר משמעותית יפיק קליפ, גם אם בתקציב מינימלי. ודרך אגב – קליפ זול הוא לא רע בהכרח, עם יצירתיות ומחשבה אפשר לעשות קליפ טוב במעט כסף. בכל אופן, גם במצב הנוכחי, טוב שיש ערוץ שמקדם מוסיקה ישראלית, גם אם בפריים טיים יש תוכניות אירוח ולא קליפים.

בעמוד הקליפ של WEAK – Asaf Avidan & the mojos מצויין שהקליפ הוגש כפרוייקט גמר שלך באקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל, אי אפשר שלא לשאול מה היה הציון הסופי?

קיבלתי 82. אמרו לי שהשפה של הקליפ לא מספיק מגובשת. אבל הם ראו גרסה לא סופית, ומה שיצא לטלויזיה זאת גרסה משופרת.

כמה זמן עבדת על יצירת קליפ זה?

בפועל עבדתי רצוף כ3 חודשים. אם מעניין אותך תהליך העבודה, קודם דיברתי עם אסף על האלבום ועל השיר. הוא רצה שיהיה לי חופש לתת לשיר חיים משלו בקליפ, אבל הסיפור והעיצוב קיבל את האישור שלו ושל הלהקה. הרעיון היה שאסף הוא דמות בתוך תיאטרון בובות, שעוזב את החברה שלו ויוצא למסע בתוך עולם דמיוני, הדמות שלו בחיים ובתיאטרון מתערבבות, וכשהוא חוזר מהמסע הוא מגלה שהחברה שלו עזבה. אחר כך באו כתיבת תסריט, ציור של סטוריבורד מפורט של כל סצינה, עיצוב של הדמויות הסביבה. גדי, השותף שלי, בנה את התיאטרון כולו מגרוטאות וקרשים, הדר השכנה, סטודנטית לאנימציה, עזרה לי עם האנימציה של הדמויות ושל בעלי החיים. רוב העבודה הייתה ליצור את האנימציה בתוכנת after effects ולערוך את הקטעים שצילמנו לפתיחה ולסיום של הקליפ.

סטורי-בורד של הקליפ Weak

לסיום- בר רפאלי או עדי נוימן? אנחל בונני בא לי יותר טוב

Use Facebook to Comment on this Post