fbpx
מי  חשב  שמותג  בגדי-ים  יכול  להיות  עסק  כל  כך  אמנותי?  נטע  זיו  (29)  היא  ציירת  בנשמה,  ומעידה  על  עצמה  שמאז  ומתמיד  ידעה  שתנתב  את  כשרונה  לתחום  האופנה.

לפני שנתיים סיימה לימודי עיצוב טקסטיל בשנקר בהתמחות פרינטים (הדפסים על בדים ופאטרנים), ולמי שלא מעורה בז'רגון האופנה כמוני, המשמעות של העיסוק בטקסטיל היא ההתעסקות בבד עצמו- בחומר הגלם. הסיבה שבגללה נטע בחרה דווקא את התחום הזה היא שבמהלך הלימודים הבינה שמה שהופך את הבגד למה שהוא, זה השימוש בבד הנכון. לאחר שעשתה קורס בעיצוב בגדי-ים ויישמה בו את לימודי הטקסטיל, המרצה של הקורס דחף אותה לפתוח עסק עצמאי, בגלל שהתלהב מההדפסים המקוריים שלה. בעודה סטודנטית, היא החלה להעלות תמונות של בגדי-ים שייצרה לפייסבוק ולאינסטגרם, ולהפתעתה ושמחתה בנות התחילו לפנות אליה. היום- שלוש שנים לאחר מכן, נטע מנהלת מותג עצמאי של בגדי ים- Naya Swimwear, ובשנה הקרובה מתכננת לפתוח סניף ראשון בסן דייגו, קליפורניה. אז לפני שתהפוך לשם דבר באמריקה הגדולה, תפסנו אותה לראיון בלעדי שעורר בנו שוב את תחושת ימי הקיץ החמים והיפים. #חורףחלאס

למה דווקא בגדי-ים?

"שאלה טובה. נראה לי בגלל שזה פשוט איכשהו משלב את הכול. אני הכי צבעונית באישיות שלי, תמיד אהבתי לשלב בין צבעים ופאטרנים שונים, ובגדי-ים מתחברים לרעיון הזה בול. הקיץ זה הזמן בו את הכי רוצה להיות צבעונית, ואני תמיד הייתי ילדת ים, אז זה גם משלב את המקום שאני הכי אוהבת וגם אפשר להתפרע בצבעים".

באילו פרויקטים מעניינים השתתפת עד כה ומה מצופה להמשך?

״השתתפתי במגזין של בלייזר אבל זה לא היה כל כך מעניין (צוחקת). הם פנו אלי לפני הגיליון בגדי-ים של שנה שעברה ואמרו שהם משלבים גם מעצבים ומותגים קטנים יותר, ושאלו אותי אם אני רוצה להשתתף. בדיעבד אני לא יודעת אם הייתי עושה את זה שוב ואני לא חושבת שהגיעו אלי יותר מדי לקוחות בעקבות זה, אבל זו כן הייתה התנסות טובה. השתתפתי גם בשתי תערוכות, אחת בפריז ואחת במיאמי, שזה פחות או יותר היה מקום ענק עם מלא מותגים של בגדי-ים מכל העולם, בשביל לתת חשיפה לרשתות גדולות וקניינים שמחפשים את השם הבא.

למרות שישראל מדהימה והלקוחות מעריכות את עבודת היד והאמנות, החלום שלי זה ללכת על העולם- קליפורניה, ווסט קואוסט, אוסטרליה, אז אני ובעלי עוברים לסן דייגו בשנה הבאה. החלטנו לעשות סוג של הרפתקה, והוא גם צריך לעבור בשביל העבודה, אז חיפשנו מקום שיתאים גם לעסק שלי. אני הולכת לפתוח שם סניף של Naya Swimwear, כלומר סטודיו, ואני כבר בקשר עם כמה חנויות בהן ביקרתי בשנה שעברה. נראה לי שבגדי הים שלי ממש מתאימים לווייב שם, מקווה שזה יהיה טוב. כשמדובר בעסק עצמאי, אם לשנייה מורידים רגל מהגז אז זהו. כל הזמן צריך לתת פול פאוור ולחשוב על דברים חדשים ומעניינים, ואיפה, ובלוגריות, וקשרים, ולי אין קשרים, אז צריך עוד יותר לחשוב קדימה. אבל אין, זה חייב להיות טוב.״

איך את מציעה ללקוחה לבחור בגד-ים שיתאים לה?

״זה ממש תלוי במבנה גוף. יש בנות שממש קל להן לקנות בגד-ים והן יכולות להזמין מאתר מבלי בכלל למדוד, אבל יש הרבה בנות עם חזה גדול, מלאות, או כאלו שלא אוהבות יותר מדי חשוף. אלו בנות שבדרך כלל מגיעות לסטודיו שלי, או שאני מייעצת להן בטלפון. אני חושבת שמה שהכי חשוב זה לחשוף ולהבליט חלקים בגוף שמחמיאים לך באופן אישי. נגיד יש לי גזרה אחת עם פתח באמצע מקדימה, באזור הבטן, אז זו גזרה מושלמת למי שיש לה חזה גדול. הוא מחזיק ומרים ומושלם. זו גזרה שמחמיאה לכל צורה של גוף בגלל הפתח הזה שנמצא באזור הצר שלו.

בבחירת בגד-ים צריך גם לחשוב על סוג הבילוי שאת עושה כשאת לובשת אותו. אם את מאלה שמשחקות פריזבי ורצות וגולשות, אז יש בגדי ים שנוחים לפעילות ספורטיבית ועדיין סקסיים. בגלל שכשאני בים אני לא נחה לרגע ואוהבת לרוץ ודברים כאלה, רוב בגדי הים שלי מתאימים לזה. אלו שיותר אוהבות להתפנן בים ולהשתזף, יכולות לבחור גזרות יותר חשופות שמתאימות לזה.״

מה התהליך שאת עושה עד ליצירת בגד-ים בשלמותו?

״אצלי זה מתחיל בציור, בגלל זה הסלוגן של המותג הוא Our journey begins with a drawing. זה מתחיל מהצבעים ומהפאטרן ומשם זה מתפתח. אני חושבת על רעיון לקולקציה, נגיד השנה זה הולך להיות Cool girl paradise, לבנות צבעוניות שאוהבות פרחים ומנומר ודברים כאלה, ואז אני מתחילה לצייר סקיצות. משם אני הופכת את זה לפאטרן מסוים וסורקת אותו למחשב ועושה עוד שינויים קטנים בצבעים ויוצרת סווצ'ים- דוגמיות קטנות של הבד, ובודקת מה הכי מחמיא לגוף. נגיד אני בוחנת הרבה את הגודל של הפרח כי לפעמים הוא יכול להיראות כמו פיטמה, במיוחד אם הוא במיקום הלא נכון. אחרי זה אני שולחת את הציורים להדפסה על בדים במפעל בספרד, ובארץ גוזרת את הבדים לגזרה של הבגד-ים, תופרת, וזהו זה מוכן. ״

 

אילו גזרות, פרינטים וצבעים יהיו הכי חמים בקיץ הקרוב?

״ראיתי בתערוכות שהרבה מעצבים עושים פתחים בכל מיני אזורים בבגדי-ים, וגזרות מיוחדות עם בדים שמתלפפים על הגוף. יש מעצבים שמוסיפים אבזמים אבל אני פחות מתחברת לזה. תחתונים בגזרה גבוהה- זה נכנס עכשיו חזק ומחמיא בטירוף, וגם נוח, במיוחד לבנות מלאות. מבחינת פרינטים וצבעים, אצלי יהיה הרבה סגול, טורקיז, צהוב וורוד, ועל כל השאר האמת היא שאני לא כל כך מסתכלת, כי זה בדרך כלל נראה שחור וחיוור (צוחקת). אה וכמובן מנומר.

מבחינת המותג שלי, בקיץ הקרוב החלטתי לשים דגש על בגדי-ים לבנות עם חזה גדול, אז אני צריכה לבחור בדים וצורות שיתאימו במיוחד למבנה הזה. פנו אלי הרבה בנות עם חזה גדול שהיה להן קשה למצוא בגד-ים צבעוני ומקושט, כי בדרך כלל מייצרים עבורן כאלה בצבע שחור עם ברזלים לא נוחים, או עם קפלים הזויים שיותר מתאימים למבוגרות, וזה מעפן. נחשפתי לבעיה הזו עם הרבה לקוחות שפנו אלי והחלטתי לתת לזה מענה, וזה פשוט כיף. הייתה לי לקוחה שקנתה שלושה בגדי-ים באותה גזרה עם הדפסים שונים בגלל שזו הייתה הפעם הראשונה שהיא מצאה בגד-ים שמתאים למבנה גוף שלה ויפה. לא בצחוק, בסוף היא הודתה לי עם דמעות בעיניים.״

מה עם בגדי-ים לגברים?

״יש כבר רשימת המתנה לגברים שרוצים, אבל נראה לי שאני עדיין לא שם. אם אני אעשה בגדי-ים לגברים אז אני צריכה שנייה לחשוב איזה סוג זה יהיה, אם לגלישה למשל. זה דורש הרבה תכנון ומחשבה ואני לא רוצה לעשות את זה על רגל אחת, אבל זה יקרה.״

משהו נוסף שתרצי למסור לקוראים?

״זה תחום קשה ויש הרבה תחרות כאן בארץ, ובאופן כללי להחזיק עסק בארץ זה קשה. הרבה הזהירו אותי על זה וזה באמת נכון. העצה שלי לכל בנאדם שרוצה לפתוח עסק היא שהוא יכול לעשות הכול אם הוא מתמיד.״

מחירי בגדי הים נעים בין 380-480. אפשר לקבוע עם נטע פגישת ייעוץ אישית בסטודיו שלה בת"א.

אתר: nayaswimwear.com | פייסבוק: facebook.com/nayaswimwear | אינסטגרם: instagram.com/nayaswimwear

Use Facebook to Comment on this Post